۱۳۸۷ مهر ۲۷, شنبه

گلشیفته فراهانی در آمریکا می ماند.


چند خبر تازه از گل‌شیفته فراهانی؛
گل‌شیفته درخواست «صدای آمریکا» برای گفتگو را رد کرد


سینمای ما - یکی از بازیگران زن سینمای ایران به تلاش مجری صدای آمریکا برای کمک در ارائه برداشت های جهت دار پاسخ منفی داد.
این بازیگر که هم اکنون در آمریکا به سر می برد در برنامه ای که در خصوص اکران فیلم « مجموعه دروغ ها» در صدای آمریکا انجام شد حاضر به مصاحبه با این رسانه آمریکایی نشد.

بنابراین گزارش در این برنامه ناطقی کارشناس برنامه با اشاره به حرکت این بازیگر با بیان اینکه وی اگر با حجاب ظاهر می‌شد، كار دشوارتری انجام می‌داد و بيشتر جلب توجه می‌كرد! اعلام کرد: پيش‌تر در گفتگویی با خانم شيرين عبادی نيز همين مفهوم را از او شنيده است.

بنابراین گزارش «ل.ش» مجری برنامه هم که سعی داشت جهت گیری برنامه را به سمت خاصی سوق دهد در واکنش به عدم تمایل فراهانی به مصاحبه با صدای آمریکا گفت: گفتگو با صداي آمريكا به مراتب خطرناك‌تر و جسورانه‌تر از حضور بدون حجاب در فرش قرمز نيويورك است!

گفتنی است چندی پیش یکی از رسانه ها با بیان اینکه یك بازیگر زن دیگر در دام مافیای‌هالیوود افتاده است نوشت : زمینه چینی برای ایفای نقش هنرمندان و نویسندگان و روشنفكران ایرانی در پروژه‌های شبیخون فرهنگی به بهانه شهرت، شیوه‌ای است كه از چند سال پیش در دستور كار محافل غربی قرار گرفته و به عنوان مثال از این طریق سعی می شود قبح بدحجابی و بی حجابی شكسته شود.

بازیگر مذكور به نیویورك دیلی نیوز گفته كه دیگر نمی خواهد فرصت را از دست بدهد و هرچند عاشق ایران است اما می‌خواهد در آمریكا بماند.


از سوی دیگر پس از حواشي به وجود آمده در رابطه با حضور گلشيفته فراهاني در يک فيلم هاليوودي، روز گذشته مديرعامل خانه سينما در اظهاراتي صريح به نقد چگونگي حضور عوامل سينماي ايران در پروژه هاي خارجي پرداخت. پس از انتشار عکس و اخبار حضور گلشيفته فراهاني در فيلم «مجموعه دروغ ها» به کارگرداني ريدلي اسکات و همبازي شدن او با لئوناردو دي کاپريو، حرف هاي ضد و نقيضي درباره ماندن يا رفتن گلشيفته از ايران و حتي چگونگي حضور او در اين فيلم مطرح شد. «مجموعه دروغ ها» از روز جمعه در سينماهاي امريکاي شمالي اکران عمومي شده و درست يک روز بعد از اکران اين فيلم، محمدمهدي عسگرپور به دور از محافظه کاري هاي مرسوم در اين نوع موارد، به اظهارنظر درباره اين موضوع پرداخت. عسگرپور در گفت وگويي با ايسنا حضور بين المللي عوامل سينماي ايران را اقدام مبارکي دانست و آن را نشان از رسيدن سينماي ايران به نقطه يي که مقبوليت هاي مختلف پيدا مي کند، برشمرد. او در ادامه گفت؛ «اين پل هاي ارتباطي هر چقدر برقرار شود به نفع مجموعه سينماي ايران است؛ اما نکته يي که از طرف دست اندرکاران سينما بايد به آن دقت شود، اين است که اگر مايلند زير چتر سينماي ايران زندگي کنند و حضور داشته باشند و بر آن اصرار هم دارند، پس مقتضيات آن را هم در نظر داشته باشند. سينماي دنيا ـ به ويژه هاليوود ـ بي رحمي هاي خودش را دارد که اين براي دست اندرکاران خودش هم هست و خود آنها هم مي دانند تاريخ مصرف مشخصي براي سينما دارند.» مديرعامل فعلي خانه سينما با بيان اينکه گاهي اوقات ممکن است تعبير ما از حضور دوستان مان در جاهاي مختلف دنيا متفاوت باشد، اعلام کرد؛ «ممکن است کسي فکر کند حضور همکارش در پروژه يي، مانند يک اتفاق خيلي عجيب تاريخي است که انگار تکرار نخواهد شد. در صورتي که اين گونه نيست و بعضي وقت ها اين حضورها بايد در يک پلان کلي تر ديده شود. به طور مثال وقتي بحث هاليوود مطرح مي شود، ما بايد ببينيم هاليوود با بازيگران خودش در طول سال ها چگونه رفتار کرده که با يک نفر از يک طرف ديگر دنيا، مانند ايران بخواهد رفتار کند.»عسگرپور موضوع حضور عوامل سينماي ايران در سينماي دنيا را موضوع نوظهوري دانست و با بيان اينکه هنوز قانون مدوني براي اين همکاري وجود ندارد، گفت؛ «اساساً فيلم هاي ما از طريق بعضي از کارگردانان به دنيا معرفي شدند و اخيراً هم حضور بعضي از بازيگران و عوامل ديگر مطرح است که اين از نظر من اشکال نيست و حق طبيعي يک فرد است که کجا کار و زندگي کند و از طرف ديگر باعث خوشحالي مجموعه سينماي ايران مي تواند باشد که اين سينما در حال رسيدن به نقطه يي است که در دنيا معروف و شناخته مي شود. بايد تکليف خودمان براي خودمان مشخص باشد، که چقدر مايليم زير چتر سينماي ايران باشيم و اگر مايليم حتماً بايد مقتضيات آن را درک و رعايت کنيم.»طي روزهاي آينده و با بيشتر ديده شدن فيلم «مجموعه دروغ ها» و مشخص شدن جزئيات بازي و نوع حضور و پوشش گلشيفته فراهاني در فيلم اسکات، مطمئناً اظهارنظرهاي مختلف و البته متفاوتي در اين باره صورت خواهد گرفت.

و اخرین خبر این که فیلم مجموعه دروغ‌ها این هفته در سینماهای آمریکای شمالی اکران شد. اما فروش مناسبی نداشت و در جدول فروش فعلا که از یک فیلم کمدی با عنوان بورلی هیلز چیوهوا عقب افتاده است. کارگردان این فیلم راجا گوسنل است.
؟

منابع: اعتماد، اعتماد ملی، فردا و سینمای ما

هیچ نظری موجود نیست: